Skip to Content Skip to Menu

🏖 End of summer sale! Savings on all memberships including single add-ons! Get 25% off now with code SUMMER25!

CB Subscription Stripe upgrade to payment intent

  • activha
  • activha
  • OFFLINE
  • Posts: 2314
  • Thanks: 115
  • Karma: 13
2 months 1 week ago #338404 by activha
Hello
We just received an email from Stripe stating that our API used Sources instead of Payments Intent and that starting from August 15, it will not be possible to use SEPA payment.
Can you tell me if the latest build from Stripe integration in CB subs does support Payments Intent for SEPA and what steps we must do in Stripe or joomla backend.
As 99% or our payments are SEPA direct debit that's a really important point for us.

Thanks for your answer I have attached Stripe email in case

       Bonjour,    Pour rappel, ACTIV HA Abonnements accepte actuellement des paiements SEPA Direct Debit par le biais de son intégration Stripe à l'aide de l' API Sources . À compter du 15 août, cette API ne prendra plus en charge les moyens de paiement autres que les cartes bancaires.    Pour continuer à accepter des paiements SEPA Direct Debit, vous devrez migrer votre intégration vers l' API Payment Intents .    Comment mettre à jour votre intégration :          Veuillez suivre les instructions de notre  documentation de migration , puis ajoutez SEPA Direct Debit à votre tunnel de paiement. Une fois la migration terminée, utilisez les  outils disponibles dans le Dashboard Stripe pour vous assurer que plus aucune transaction ne transite par l'API Sources.           Pour vos paiements récurrents SEPA Direct Debit, vous devrez procéder à une migration de données afin d'éviter toute interruption de service. Nous mettons à votre disposition un  outil de migration de données  dans le Dashboard Stripe qui vous guidera tout au long de ce processus.           Si vous utilisez Stripe via une intégration tierce, veuillez contacter l'entreprise qui a développé cette intégration pour télécharger sa dernière version. Pour en savoir plus, consultez  cet article d'aide qui traite des intégrations tierces.      Si vous ne prévoyez pas de migrer vers l'API Payment Intents, nous vous recommandons de supprimer SEPA Direct Debit de votre tunnel de paiement d'ici le 15 août 2024 afin d'éviter que vos clients ne rencontrent des problèmes techniques.    Nous sommes là pour vous aider. Vous trouverez les réponses aux questions les plus fréquemment posées sur notre  page d'aide . Pour toute autre question, contactez notre service d'assistance dédié en complétant  ce formulaire  ou discutez directement avec nos développeurs par chat sur  notre serveur Discord .     Vous pouvez ignorer ce message si vous avez déjà effectué la migration.    L’objet de notre premier courriel de notification indiquait par erreur que la date limite de migration était le 15 octobre 2024. La bonne date limite est le 15 août 2024.    — L'équipe Stripe

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • krileon
  • krileon
  • ONLINE
  • Posts: 48275
  • Thanks: 8240
  • Karma: 1441
2 months 1 week ago #338406 by krileon
Sources were originally used in an older CBSubs Stripe release. They are not used anymore for quite some time. CBSubs Stripe entirely uses Payment Intents and Setup Intents. They're likely notifying you out of caution since you had a payment in the past using sources.


Kyle (Krileon)
Community Builder Team Member
Before posting on forums: Read FAQ thoroughly + Read our Documentation + Search the forums
CB links: Documentation - Localization - CB Quickstart - CB Paid Subscriptions - Add-Ons - Forge
--
If you are a Professional, Developer, or CB Paid Subscriptions subscriber and have a support issue please always post in your respective support forums for best results!
--
If I've missed your support post with a delay of 3 days or greater and are a Professional, Developer, or CBSubs subscriber please send me a private message with your thread and will reply when possible!
--
Please note I am available Monday - Friday from 8:00 AM CST to 4:00 PM CST. I am away on weekends (Saturday and Sunday) and if I've missed your post on or before a weekend after business hours please wait for the next following business day (Monday) and will get to your issue as soon as possible, thank you.
--
My role here is to provide guidance and assistance. I cannot provide custom code for each custom requirement. Please do not inquire me about custom development.
The following user(s) said Thank You: activha

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: beatnantkrileon
Powered by Kunena Forum